sedayuruk

gelişigüzel

Yalnızlık Yağmur Olmuş Akıyor Damlarına Kentin*

yağmurlu havalarda çizmem ayağımda, şemsiyem elimde , kalın paltom da üzerimdeyse benden keyiflisi yoktur. üçte üç yaptım mı ne damlalardan korkarım ne sellerden. yine böyle bir günde çıkmıştım sokağa. uzun süre otobüs bekledikten sonra aktarma yapmak üzere atlamıştım gideceğim yolun yarısına kadar gidip başka yöne kıvrılacak olan ilk otobüse. 2.otobüse geçtiğimde oldukça doluydu. ön koltukların yanında ayakta dikilirken 2sağımdaki kadının selpağı olan var mı sorusu üzerine, sabah evden çıkarken cebime attığım pakedi uzattım kadına. içinden bir tek aldı, birkaç saniye evvel en ön koltuğa güçlükle oturan, elleri ve sesi titreyen yaşlı bir adama uzattı. tam o saniye gözlerim kilitlendi adamın yüzüne. bir yağmur damlası, belliki başından süzülüp gelmiş, burnunun ucundan usulca damlayıverdi kucağına.Kim bilir kaç yağmurda yıkanmıştı böyle? kim bilir daha kaç yağmur ıslatacaktı titreyen ellerini ve yüreğini? evi var mıydı, çoluğu çocuğu bir bekleyeni var mıydı bilinmez. tek bildiğim hayatın yükünü taşımaktan eğrilmiş kamburu ve burnunun ucundan damlayan o bir damlaya teslim oluşu gözlerimin.kadından selpak pakedini geri aldığımda artık benim gözlerimin de ihtiyacı vardı bir tanesine.aynı durakta indik otobüsten. elimi uzattım inerken, bari son basamakta yardımım olsun diye. tutmadı, sağol dedi. koluna girip öyküsünü dinlemek ve onunla gitmek istedim ama hayat gidiyordu. ben gittim o kaldı.ayağımda çizmem, elimde şemsiyem üzerimde de kalın paltom vardı ama üşüyordum, içim titremişti bir kere…yolumuz açık olsun..

*Fırat Tanış’ın bir şarkısıdır kendisi

Single Post Navigation

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.